Завдання……..…………………………………………………………………………………… Вступ….……………………………………………………………………….…......................... 1. Аналіз конструкцій кранів 1.1 Аналіз конструкцій кранів……………………………………………………………… 1.2 Історія розвитку ПТМ.……………………………………………….…………………. 1.3 Призначення і класифікація автомобільних кранів…………………………………… 1.4 Призначення і галузь застосування автомобільного крану КТА-16………………… 1.5 Задачі курсового проекту………………………………………………………………. 2. Розрахункова частина 2.1 Вихідна кінематична схема механізму та вихідні дані……………..………………… 2.2 Вибір типу та кратності поліспаста……………………….……………………………. 2.3 Вибір типу крюкової підвіски та розрахунок її елементів………….………………… 2.4 Розрахунок барабана………………………………….………………………………..... 2.5 Розрахунок механізму повороту крана……………………………………………… 2.6 Розрахунок механізму підйом………………….…………………………………… 2.7 Розрахунок гальм………………………………………..……………………………. 3. Технологічна частина…………………………………………...………………………….... 4. Охорона праці та техніка безпеки при ремонті та технічному обслуговуванні…………. Список використаної літератури………………………………………………………..….. Специфікація………………………………………………………………………………....
1.2 Історія розвитку ПТМ Протягом всього періоду розвитку людства його виробнича діяльність безперервно була пов'язана з роботами по підйому і переміщенню вантажів. Тому людство постійно працювало над створенням простих підйомно-транспортних пристроїв і їх подальшим вдосконаленням. Прості підйомно-транспортні засоби були відомі людству ще в глибокій старовині. Це підтверджується величезними спорудами, які були побудовані понад 2000 роки до нашої ери. Будівельним матеріалом для тих часів були кам'яні плити масою до 90 тонн і каміння масою до 360 тонн. Стародавні будівельники Єгипту більше 3500 років тому транспортували на кораблях і переміщували по землі за допомогою катків і важелів кам'яні обеліски масою до 350 тонн. На рис.1.2.1 показане застосування ступінчастого підйому із застосуванням нерівноплечих важелів для споруди піраміди.
Рис. 1.2.1 У ХХII столітті до нашої Ери була побудована єгипетська піраміда Хеопса розташована в 16 кілометрах на захід від Каїра, заввишки 147 метрів з кам'яних плит розміром 2х2х9, масою 90- 100 тонн. Піраміда Хеопса будувалася більше 20 років, щодня на її будівництві було зайнято близько 100 тисяч чоловік. Складною технічною задачею з'явилося переміщення і установка колон храму в Геліополісі (Баальбек) масою до 360 тонн, мармурових балок храму Артеміди в Ефесі, які мають довжину до 99 метрів, встановлення куполу діаметром 11 метрів, на гробниці короля Остготів в 520 році нашої Ери в Равені, висіченого з одного цільного каменя і доставленого до місця споруди гробниці на відстань більше 100 кілометрів. Підйомники- прототипи важелів сучасних стрілових кранів використовувалися для підйому води ще у 22 столітті до нашої Ери. Тоді ж почали застосовувати прості вороти з ручним приводом. У 7 столітті до нашої Ери з'явилися блоки, а потім поліспасти. У 11 столітті до нашої Ери з'явився воріт з черв'ячною і прямозубою передачею з ручним приводом. У 120 році до нашої Ери з'явилися ручні лебідки з черв'ячною і прямозубою дерев'яними передачами (рис.1.2.2). При захисті міста Сиракузи на острові Сіцилія в 212 році до нашої Ери знаменитий Архімед широко застосовував підйомні пристрої важелів із спеціальними крюками для захоплення і перекидання кораблів Римського флоту, які обложили його рідне місто Сиракузи з моря під час Пунічних воєн. Аналогічні пристрої, оснащені кліщами, використовувалися Архімедом при захисті міста Сиракузи з боку суші для руйнування стінобитних таранів.
Рис. 1.2.2
Перший стріловидний поворотний кран з ручним приводом з'явився в Стародавньому Римі в I столітті до нашої Ери. Розвиток торгівлі і мореплавання в 9-15 віках нашої Ери сприяв прогресу і в розвитку підйомно-транспортної техніки. Окрім цього, в цей період в передових країнах світу одержує розвиток гірничо-металургійна промисловість. Все це сприяло появі перших прототипів сучасних вантажопідйомних і транспортних машин. Всі вантажопідйомні машини цього періоду, характеризуються використанням ручного приводу, ступальними колесами і кінним приводом. До початку 19 століття нашої Ери характерним для вантажопідйомних машин було застосування дерева, як основного конструкційного матеріалу (рис. 1.2.3-1.2.4.).
Рис. 1.2.3 Класичним прикладом використання дерева для потужних підйомних пристроїв може служити козловий пересувний кран, за допомогою якого були зібрані і змонтовані прольоти залізничного моста через річку Єнісей. У цьому крані найвідповідальніші деталі, такі як ланцюги, крюки і вали виготовлялися з металу. Розвиток техніки вимагав збільшення вантажопідйомності і робочих швидкостей, що послужило заміні ручного приводу - машинним приводом. Першим механічним приводом вантажопідйомних машин був гідропривід, в якому активною силою була вода.